nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Concediere anulată și reguli stricte privind telemunca

17/09/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

O hotărâre recentă a Tribunalului București evidențiază importanța respectării procedurilor legale atât în cazul concedierilor, cât și al muncii desfășurate în regim de telemuncă.

 

  • Viciile de procedură în concediere

Instanța a decis anularea unei concedieri pe motiv că angajatorul nu a respectat cerințele Codului Muncii.

  • Motivarea prin „desființarea postului” a fost considerată insuficientă, nefiind prezentate cauze reale și serioase.
  • Preavizul și încetarea contractului au fost cuprinse în același act, deși legea impune ca preavizul să fie distinct și acordat anterior încetării raportului de muncă.

Consecința: concedierea a fost anulată, salariatul reintegrat și angajatorul obligat la plata drepturilor salariale.

  • Telemun­ca și obligația de documentare

În același dosar, angajatul a solicitat plata unor zile lucrate în regim de telemuncă. Cererea a fost respinsă, instanța reținând lipsa unor dovezi clare privind activitatea desfășurată.

 

  • Judecătorii au subliniat că:
  • Telemunca trebuie reglementată prin act adițional la contractul individual de muncă, conform Legii nr. 81/2018;
  • Angajatorul este obligat să stabilească modalități clare de evidențiere a orelor și activităților, iar salariatul trebuie să le respecte;
  • Absența unor dovezi verificabile (loguri electronice, documente, corespondență) face imposibilă confirmarea muncii prestate.

 

  • Concluzie

Decizia arată că respectarea formalismului procedural este esențială: concedierile trebuie motivate în mod real și detaliat, iar telemunca trebuie documentată și reglementată contractual. Ignorarea acestor obligații atrage riscul anulării măsurilor dispuse și al aplicării unor sancțiuni semnificative.

Share
0
Necsat Aura
Necsat Aura

Related posts

15/10/2025

Estimarea fiscală și prescripția creanțelor: reguli cheie pentru o gestiune fiscală corectă


Read more
15/10/2025

Senatul adoptă modificări majore privind compatibilitatea profesiei de avocat cu activitatea în societăți comerciale


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu