nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Comerțul cu amănuntul: dinamici diferite pe segmente, impact direct pentru IMM-uri

07/04/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Institutul Național de Statistică a publicat datele aferente lunii februarie 2025 privind evoluția cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul. Comparativ cu aceeași lună a anului precedent, comerțul cu amănuntul a crescut cu 3,3% (serie ajustată), pe fondul unei evoluții mixte la nivelul principalelor categorii de produse.

Vânzările de produse nealimentare au înregistrat o creștere consistentă de 5,9%, în timp ce comerțul cu carburanți a marcat un avans marginal, de doar 0,3%. În schimb, segmentul de produse alimentare, băuturi și tutun a consemnat o scădere de 0,4%, ceea ce ar putea indica o stagnare a consumului de bază în contextul presiunilor inflaționiste.

Pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul retail, aceste date confirmă o tendință de reorientare a consumului către produse nealimentare și o volatilitate tot mai accentuată pe piața bunurilor esențiale. IMM-urile sunt astfel nevoite să își adapteze rapid strategiile comerciale, atât în ceea ce privește mixul de produse, cât și structura de prețuri și relația cu furnizorii.

În paralel, evoluțiile modeste în sectorul carburanților sugerează o revenire lentă a mobilității, dar și o posibila precauție în rândul consumatorilor în fața incertitudinilor economice. Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România recomandă monitorizarea atentă a dinamicii sectoriale și consolidarea politicilor de fidelizare a clienților pentru a menține competitivitatea în retailul local.

Share
0
Necsat Aura
Necsat Aura

Related posts

09/05/2025

Reputație, Vizibilitate, Networking: Recapitulare a Celei de-a Doua Ediții PTIR Business Connect


Read more
08/05/2025

8 mai – Ziua Egalității de Șanse: echilibru și respect în antreprenoriat


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Asociatia Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu