nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Tichete de creșă plata directă angajator – noul mecanism introdus prin lege

13/11/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Angajatorii vor avea posibilitatea să achite direct costurile creșei sau ale bonelor autorizate pentru angajații-părinți, dacă tichetele de creșă nu pot fi emise pe suport electronic. Modificarea legislativă, adoptată recent și aplicabilă începând cu drepturile aferente lunii noiembrie 2025, introduce un mecanism alternativ de acordare a beneficiului, menit să elimine blocajele administrative sau tehnice care pot apărea în procesul de emitere a tichetelor electronice.

Potrivit noilor prevederi, angajatorul va putea vira contravaloarea tichetelor direct către creșa sau entitatea autorizată în care este înscris copilul angajatului. Măsura urmărește să asigure continuitatea sprijinului acordat părinților, mai ales în situațiile în care emitentul de tichete nu poate furniza la timp cardurile sau serviciile electronice necesare. În acest mod, companiile capătă o flexibilitate suplimentară, putând acoperi cheltuielile pentru îngrijirea antepreșcolară fără a depinde strict de suportul electronic.

Implementarea mecanismului implică stabilirea unor proceduri interne clare, astfel încât angajatorul să poată efectua plata directă către furnizorul de servicii, iar angajatul să beneficieze rapid de acoperirea costurilor. Pentru părinți, avantajul major este predictibilitatea: chiar dacă emiterea tichetelor electronice se blochează temporar, beneficiul nu se pierde, iar plata este asigurată direct de companie.

Modificarea este parte din procesul mai amplu de actualizare a legislației privind biletele de valoare și urmărește să aducă soluții practice acolo unde sistemul electronic întâmpină dificultăți. Astfel, angajatorii pot menține o politică de beneficii coerentă și accesibilă, iar angajații au garanția că sprijinul pentru educația timpurie rămâne disponibil în orice context tehnic.

Link util:

https://www.senat.ro/Legis/PDF/2023/23L187LP.pdf?nocache=true

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

04/12/2025

Lansarea proiectului “eSkills – Imbunatatirea competentelor digitale ale angajatilor pentru a raspunde cerintelor pietei muncii”


Read more
27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu