nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Colectarea corectă a datelor prin cookie-uri: ce trebuie să ştie operatorii

27/10/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Pe măsură ce activitatea digitală devine din ce în ce mai intensă, instrumentele precum cookie-urile capătă un rol tot mai central în colectarea datelor direct de la utilizatori. Însă utilizarea corectă a acestora presupune respectarea cu stricteţe a regulilor privind transparenţa, consimţământul şi protecţia datelor.

 

  • Paşii esenţiali pentru conformitate

Operatorii trebuie să asigure un mecanism clar şi funcţional de banner pentru cookie-uri, care să permită utilizatorului să accepte sau să refuze diferite categorii de cookie-uri (de exemplu: analitice, marketing, funcţionale).

Cookie-urile care nu sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului (de ex. cele de marketing, personalizare, remarketing) nu trebuie activate înainte de obţinerea unui consimţământ valid.
Informarea utilizatorilor trebuie să prezinte într-un mod accesibil ce tipuri de cookie-uri sunt folosite, în ce scopuri, cine are acces la datele colectate şi cât timp sunt păstrate aceste informaţii.

Operatorii care colaborează cu furnizori terţi (ex: platforme de publicitate, servicii de analiză) trebuie să verifice contractele şi responsabilităţile privind prelucrarea datelor, să blocheze cookie-urile neesentiale până la consimţământ şi să păstreze evidenţa consimţământului acordat.

 

  • Beneficii reale ale respectării regulilor

Implementarea unei politici riguroase privind cookie-urile nu doar elimină riscurile juridice, sancţiunile şi pierderile reputaţionale, ci şi contribuie la creşterea încrederii utilizatorilor. Utilizatorii care ştiu că datele lor sunt gestionate corect sunt mai predispuşi să interacţioneze, să îşi activeze preferinţele şi să devină clienţi fideli.

 

  • Concluzie şi recomandări practice

Pentru orice operator de site web sau platformă digitală este esenţial să trateze cookie-urile nu doar ca instrumente tehnice, ci ca parte integrantă a strategiei de protecţie a datelor. În acest context, recomandăm:

  • realizarea unui audit al tuturor cookie-urilor utilizate, clasificarea lor şi blocarea celor neesentiale până la consimţământ;
  • implementarea unui banner intuitive de cookie-uri, cu opţiuni distincte şi transparent accesibile de “Accept” şi “Refuz”;
  • redactarea unei politici de cookie-uri clare, disponibilă şi uşor accesibilă utilizatorilor;
  • menţinerea unui registru de consimţământuri şi verificarea periodică a conformităţii.32

Prin abordarea corectă a colectării de date prin cookie-uri, operatorii îşi consolidează atât poziţia legală, cât şi avantajul competitiv într-o lume digitală tot mai sensibilă la protecţia datelor.

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

31/10/2025

🧾 ANAF organizează seminare online în noiembrie 2025: microîntreprinderi, eșalonarea la plată și alte teme fiscale de actualitate


Read more
30/10/2025

📈 Șomajul BIM în septembrie 2025: stabilitate la 5,9%, dar creștere ușoară a numărului total de șomeri


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu