nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Codul QR pe bonul fiscal – termenul pentru aplicarea sancțiunilor, din nou amânat

10/11/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Obligația includerii codului QR pe bonurile fiscale rămâne în vigoare, însă aplicarea sancțiunilor pentru firmele care nu o respectă a fost amânată până la 1 noiembrie 2026. Măsura oferă companiilor, în special IMM-urilor, timp suplimentar pentru adaptarea echipamentelor fiscale și actualizarea sistemelor informatice.

Codul QR va conține informații esențiale precum codul de identificare fiscală al beneficiarului, numărul unic al bonului, data și ora emiterii. Scopul acestei măsuri este creșterea transparenței și trasabilității tranzacțiilor, dar și simplificarea procesului de raportare către autorități.

 

Ce trebuie să facă firmele în această perioadă?

IMM-urile care utilizează case de marcat electronice trebuie să se asigure că aparatele pot genera și tipări codul QR conform cerințelor tehnice. În caz contrar, acestea trebuie:

  • să solicite actualizarea software-ului de la producătorul sau distribuitorul aparatului;
  • să înlocuiască casa de marcat dacă nu există soluții de actualizare compatibile;
  • să colaboreze cu firma de service pentru obținerea avizelor tehnice necesare;
  • să pregătească personalul pentru utilizarea noilor funcționalități.

 

De ce s-a decis amânarea?

Autoritățile au invocat motive de ordin tehnic și logistic, întrucât o parte dintre producători nu au finalizat procedurile de omologare a modelelor de aparate compatibile cu noul standard. În plus, implementarea la nivel național presupune și ajustarea infrastructurii informatice de preluare a datelor.

Astfel, amânarea termenului are rolul de a evita blocajele operaționale și de a permite o tranziție graduală, fără afectarea fluxurilor comerciale.

 

Recomandări pentru IMM-uri

  • Planifică din timp bugetul necesar pentru actualizarea echipamentelor;
  • Verifică funcționalitatea aparatelor și păstrează documentația tehnică primită de la furnizor;
  • Informează personalul despre modificările ce vor urma, mai ales în cazul operațiunilor zilnice de casă;
  • Documentează eforturile de conformare, astfel încât în cazul unui control să poată fi demonstrat progresul realizat.

 

💡 Amânarea aplicării sancțiunilor nu suspendă obligația legală, ci oferă mediului de afaceri o perioadă suplimentară de conformare. IMM-urile care acționează din timp vor evita costuri suplimentare și vor fi pregătite pentru etapa finală de implementare a codului QR – o schimbare care, pe termen lung, va aduce mai multă transparență, siguranță și eficiență fiscală.

proiectOUGmodifL227_07112025

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

13/11/2025

📊 Producția industrială crește în septembrie 2025: semnal pozitiv din industria prelucrătoare


Read more
12/11/2025

Câștigul salarial mediu net ajunge la 5443 lei în septembrie 2025


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu