nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Cod TVA solicitat cu întârziere – reguli clare pentru firme

10/09/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Din 2025, dacă o firmă depășește plafonul de 395.000 lei și nu cere la timp codul de TVA, înregistrarea nu se mai face din ziua depunerii cererii, ci retroactiv, din ziua în care a fost depășit plafonul.

În practică, antreprenorii trebuie să urmeze trei pași clari:

  1. Solicitarea înregistrării retroactive – firma depune la ANAF o cerere prin care solicită înregistrarea în scopuri de TVA cu efect din ziua în care a depășit plafonul legal.
  2. Recalcularea TVA-ului datorat – se calculează diferența dintre TVA colectată la vânzări și TVA deductibilă la achiziții pentru perioada dintre depășirea plafonului și data efectivă a înregistrării. Sumele rezultate se trec în primul decont de TVA depus după înregistrare.
  3. Emiterea facturilor de corecție – pentru toate operațiunile derulate în perioada respectivă, firma trebuie să emită facturi corective. Acestea le permit clienților să își deducă TVA-ul aferent, astfel încât circuitul fiscal să fie complet respectat.

Dacă întârzierea este descoperită de ANAF, autoritatea va face înregistrarea din oficiu, stabilind automat obligațiile fiscale tot de la data depășirii plafonului.

🔎 Pentru IMM-uri, aceste reguli aduc claritate și disciplină fiscală: nu mai există „perioade gri”, ci obligația fermă de a respecta termenul. Urmărirea atentă a cifrei de afaceri și notificarea rapidă a ANAF sunt esențiale pentru a evita recalculări costisitoare sau corecții impuse.

Share
0
Necsat Aura
Necsat Aura

Related posts

04/12/2025

Lansarea proiectului “eSkills – Imbunatatirea competentelor digitale ale angajatilor pentru a raspunde cerintelor pietei muncii”


Read more
27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu