nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Ce înseamnă, de fapt, „acordarea tuturor drepturilor de care salariatul ar fi beneficiat” în cazurile de concedieri nelegale?

27/10/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

În situațiile în care instanța constată că o concediere a fost nelegală sau netemeinică, angajatorul este obligat să îi acorde salariatului „toate drepturile de care ar fi beneficiat” dacă raportul de muncă nu ar fi fost întrerupt. Această formulare are implicații complexe și presupune o reconstituire completă a situației salariale și profesionale a angajatului.

  • Ce drepturi sunt incluse?

Această expresie nu se referă doar la salariul de bază, ci la întregul pachet de beneficii prevăzute în contractul individual de muncă sau aplicabile funcției deținute:

  • salariul integral aferent perioadei în care salariatul nu a lucrat, actualizat și indexat conform legii;
  • sporurile, primele, tichetele de masă și alte drepturi salariale care ar fi fost acordate dacă activitatea ar fi continuat;
  • drepturile legate de vechime, concediu de odihnă, contribuții sociale și beneficii indirecte aferente perioadei respective.

 

  • Ce nu este inclus automat?

Acordarea acestor drepturi nu presupune plăți suplimentare peste ceea ce ar fi fost efectiv datorat în mod normal. Angajatorul nu este obligat să plătească bonusuri sau avantaje care nu ar fi fost certe ori previzibile.

De asemenea, reintegrarea în funcție se aplică doar dacă salariatul o solicită expres sau dacă instanța o dispune în mod clar.

 

  • Obligațiile angajatorului

Companiile care se confruntă cu astfel de decizii trebuie să refacă toate drepturile salariale aferente perioadei în care salariatul a fost concediat, de la data încetării contractului și până la data reintegrării efective sau a hotărârii definitive.

Este esențială o documentare completă a structurii de plată, a politicilor de remunerare și a beneficiilor acordate, pentru a evita erori de calcul și noi litigii.

 

  • Recomandări pentru mediul de afaceri
  • Asigurarea unei proceduri clare și corecte pentru fiecare concediere, cu respectarea motivării și a termenelor legale;
  • Arhivarea tuturor documentelor salariale, regulamentelor interne și politicilor de resurse umane;
  • Consultarea specialiștilor în legislația muncii înainte de aplicarea unei decizii de încetare a contractului, mai ales în cazuri sensibile.
Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

31/10/2025

🧾 ANAF organizează seminare online în noiembrie 2025: microîntreprinderi, eșalonarea la plată și alte teme fiscale de actualitate


Read more
30/10/2025

📈 Șomajul BIM în septembrie 2025: stabilitate la 5,9%, dar creștere ușoară a numărului total de șomeri


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu