nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Încadrarea locului de muncă în condiţii deosebite: angajatul nu poate invoca directivele UE pentru drepturi suplimentare

17/11/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Decizia recentă a Curţii de Justiţie stabileşte că în ceea ce priveşte încadrarea locului de muncă în condiţii deosebite, lucrătorul individual nu poate folosi direct directivele europene privind securitatea și sănătatea în muncă pentru a obţine în instanţă aceasta categorie care generează drepturi de natură socială. Prin urmare, statul membru rămâne liber să reglementeze sistemul naţional de încadrare, iar angajatorul nu este obligat de directiva cadru să modifice încadrarea doar dintr-o cerere a salariatului.

 

Această reglementare are impact direct pentru IMM-uri şi pentru gestionarea riscurilor în relaţiile de muncă. În practică, angajaţii care solicită încadrări în condiţii deosebite (beneficii de pensie, concedii suplimentare) trebuie să înţeleagă că sistemul de protecţie se bazează pe legislaţia naţională, iar directivele europene rămân instrument de prevenţie, nu de revendicare individuală a categoriei. Angajatorii trebuie să asigure evaluarea riscurilor, monitorizarea mediului de lucru, dar nu sunt obligaţi de directivă să accepte orice cerere de încadrări în condiţii deosebite împotriva cadrului legal naţional.

 

Pentru firmele mici şi mijlocii, această decizie presupune o clarificare practică: politicile interne privind munca în condiţii speciale sau deosebite trebuie să fie conforme cu legislaţia naţională şi documentate corect. Angajatorii trebuie să comunice salariaţilor, chiar dacă activitatea are riscuri, că drepturile specifice (pensie redusă, concediu suplimentar) depind de criterii formale stabilite de stat, nu doar de aprecierea personală. Lagărele de trasabilitate, documentaţia, evaluările de risc şi istoricul activităţii capătă astfel o importanţă majoră.

Link util:

https://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=306137&pageIndex=0&doclang=RO&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=6605954

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

04/12/2025

Lansarea proiectului “eSkills – Imbunatatirea competentelor digitale ale angajatilor pentru a raspunde cerintelor pietei muncii”


Read more
27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu