nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

Achiziții pe firmă reîncadrate ca dividende: riscuri majore pentru IMM-uri

17/11/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Într-o inspecție recentă, organul fiscal a constatat că o societate a înregistrat în contabilitate achiziții de bunuri și servicii (inclusiv cazare, transport, tratament) pe numele firmei, dar care s-au demonstrat a fi în realitate în favoarea asociaților. Astfel, respectivele cheltuieli au fost reîncadrate ca venituri din dividende.

Practic, firma respectivă — activă în comerțul cu ridicata al produselor farmaceutice și medicale — a dedus cheltuieli pentru perioada 1 ianuarie 2023-30 iunie 2024, însă inspectorii fiscali au decis că, întrucât beneficiarii reali erau asociații, suma trebuie impozitată ca dividend. Pentu această reîncadrare se aplică impozit și eventuale accesorii fiscale aferente.

Mai mult, pentru alte achiziții realizate între 1 iulie 2019-31 decembrie 2022, firma nu a putut prezenta documente justificative că bunurile și serviciile ar fi fost utilizate în scopul realizării de venituri impozabile. Din acest motiv, sumele respective au fost tratate ca venituri din alte surse sau venituri din dividende, în funcție de caz.

Pentru firmele mici și mijlocii, această decizie vine cu numeroase implicații: trebuie să se asigure că achizițiile de bunuri sau servicii înregistrate pe firmă sunt în mod clar destinate scopului economic al entității, să păstreze documentația completă și să evite utilizarea conturilor firmei pentru beneficii ale asociaților care pot genera impozitare suplimentară.
De asemenea, decizia subliniază necesitatea revizuirii politicilor interne privind cheltuielile cu bunuri și servicii destinate persoanelor asociate sau acționarilor, pentru a preveni reîncadrarea fiscală ca dividend și riscurile conexe.

Link util:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/inspectie_fiscala/Informare%20principalele%20constatari%20If%20luna%20septembrie%202025.pdf

Informare principalele constatari If luna septembrie 2025

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

04/12/2025

Lansarea proiectului “eSkills – Imbunatatirea competentelor digitale ale angajatilor pentru a raspunde cerintelor pietei muncii”


Read more
27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu