nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

🔹 Acces extins la date despre acționari și administratori. Reguli noi la concentrări: ce trebuie să știe IMM-urile

06/11/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Autoritatea de concurență propune un pachet de modificări care întărește instrumentele de investigație și actualizează regulile pentru concentrări economice. Schimbările vizează atât accesul la datele persoanelor-cheie din companii, cât și procedurile de control și notificare

  • Ce se schimbă?
  1. Acces automatizat la date despre acționari, administratori și reprezentanți legali (inclusiv prin API), pentru analize și depistarea potențialelor încălcări ale regulilor de concurență.
  2. Instrumente procedurale consolidate: rol formal pentru ofițerul de audieri, reguli clare privind accesul la dosar și accesul la sisteme IT în investigații, posibilitatea folosirii experților independenți.
  3. Clarificări de definiții relevante pentru calculul sancțiunilor și aria de aplicare (inclusiv noțiunea de „venituri totale realizate pe teritoriul României”).
  4. Concentrări economice: pe lângă pragurile de cifră de afaceri, apare un prag alternativ legat de valoarea tranzacției; autoritatea își rezervă posibilitatea de a solicita notificarea sub praguri când există riscuri de afectare semnificativă a concurenței.

 

  • Impact pentru IMM-uri
  1. Date & conformitate: crește volumul de schimb de date între instituții. E esențială corectitudinea datelor despre persoanele-cheie (în acte și sisteme) și actualizarea informărilor interne privind prelucrările.
  2. Investigații & IT: pot fi solicitate acces logic/copiere de date din sisteme. E nevoie de proceduri documentate pentru păstrarea probelor, jurnalizare și controlul accesului la informații.
  3. M&A / investiții: tranzacțiile trebuie screen-uite și pe valoarea tranzacției, nu doar pe cifră de afaceri; anumite achiziții de active sau roll-up-uri pot deveni notificabile ori cerute spre notificare.
  4. Politici comerciale: atenție la acordurile verticale (distribuție, exclusivități, restricții online). Revizuiți clauzele pentru a limita riscurile.

 

  • Checklist rapid de acțiune (management & DPO)
  1. Verificați concordanța datelor despre acționari/administratori/reprezentanți în toate registrele și sistemele.
  2. Actualizați registrele de prelucrare și procedurile de cooperare cu autoritățile (inclusiv pașii IT).
  3. Pregătiți un playbook de inspecție: responsabili, flux de aprobare, export de date, chain-of-custody.
  4. Introduceți în due-diligence un screening pe pragurile alternative pentru concentrări și un test privind riscul de solicitare a notificării sub praguri.
  5. Instruiți managementul (scurt training) pe noile riscuri, bune practici și conduita în inspecții

 

Mai multe detalii aici: https://www.consiliulconcurentei.ro/consiliul-concurentei-supune-spre-consultare-publica-in-conformitate-cu-prevederile-legii-nr-52-2003-privind-transparenta-decizionala-in-administratia-publica-republicata-proiectul-de-ordonanta-de-4/

Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

04/12/2025

Lansarea proiectului “eSkills – Imbunatatirea competentelor digitale ale angajatilor pentru a raspunde cerintelor pietei muncii”


Read more
27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu