nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

🏡 Telemunca şi munca la domiciliu pentru angajaţii-părinţi: condiţii şi formalităţi

21/10/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Angajaţii care sunt părinţi au opţiunea, în anumite condiţii, să desfăşoare activitatea în regim de muncă la domiciliu sau tele-muncă, însă este esenţial ca angajatorul să respecte cadrul legal şi să acopere formalităţile specifice.

📋 Ce trebuie ştiut?

  • Telemunca implică utilizarea mijloacelor de comunicare de la distanţă, cu locul de muncă în afara sediului angajatorului, în timp ce munca la domiciliu presupune desfăşurarea activităţii la domiciliul salariatului.
  • Pentru părinţi, legislaţia permite încheierea unui act adiţional sau contract care să stabilească locul şi modul de desfăşurare a activităţii, adaptat programului familial.
  • Angajatorul trebuie să asigure dotările necesare (hardware, software) dacă lucrează în regim de tele-muncă, să informeze salariatul despre riscurile profesionale şi să actualizeze registrul de evidenţă a salariaţilor.
  • Nu în ultimul rând, este esenţial să se clarifice condiţiile de măsurare a timpul de lucru, comunicarea, evaluarea performanţei şi asigurarea securităţii la locul de muncă.

💼 Implicaţii pentru IMM-uri

Pentru întreprinderile mici şi mijlocii, adoptarea acelui regim flexibil prezintă avantaje clare – retenţia angajaţilor-părinţi, reducerea costurilor logistice, sporirea satisfacţiei la locul de muncă. Totuşi, este recomandabil să:

  • elaboreze o politică internă clară privind munca la domiciliu/tele-munca;
  • verifice dacă dotările IT permit lucrul de la distanţă în condiţii de securitate;
  • asigure instruirea salariaţilor pentru regulile de tele-muncă;
  • stabilească clar programul, comunicarea şi responsabilităţile, pentru a evita conflictele sau scăderea productivităţii.
Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

27/11/2025

Startup Nation 2025: Termenul de înscriere a fost prelungit! Șansă în plus pentru granturile de 50.000 euro


Read more
26/11/2025

Cifra de afaceri din serviciile pentru întreprinderi crește puternic în septembrie 2025


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu