nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)nav-logo-black 2 (1)
  • Acasă
  • Despre noi
  • Aderare
  • Proiecte
    • Proiecte în desfășurare
    • Proiecte finalizate
  • Evenimente
  • Noutăți
  • Contact
Contul meu
✕

🏡 Telemunca şi munca la domiciliu pentru angajaţii-părinţi: condiţii şi formalităţi

21/10/2025
Categories
  • Uncategorized
Tags

Angajaţii care sunt părinţi au opţiunea, în anumite condiţii, să desfăşoare activitatea în regim de muncă la domiciliu sau tele-muncă, însă este esenţial ca angajatorul să respecte cadrul legal şi să acopere formalităţile specifice.

📋 Ce trebuie ştiut?

  • Telemunca implică utilizarea mijloacelor de comunicare de la distanţă, cu locul de muncă în afara sediului angajatorului, în timp ce munca la domiciliu presupune desfăşurarea activităţii la domiciliul salariatului.
  • Pentru părinţi, legislaţia permite încheierea unui act adiţional sau contract care să stabilească locul şi modul de desfăşurare a activităţii, adaptat programului familial.
  • Angajatorul trebuie să asigure dotările necesare (hardware, software) dacă lucrează în regim de tele-muncă, să informeze salariatul despre riscurile profesionale şi să actualizeze registrul de evidenţă a salariaţilor.
  • Nu în ultimul rând, este esenţial să se clarifice condiţiile de măsurare a timpul de lucru, comunicarea, evaluarea performanţei şi asigurarea securităţii la locul de muncă.

💼 Implicaţii pentru IMM-uri

Pentru întreprinderile mici şi mijlocii, adoptarea acelui regim flexibil prezintă avantaje clare – retenţia angajaţilor-părinţi, reducerea costurilor logistice, sporirea satisfacţiei la locul de muncă. Totuşi, este recomandabil să:

  • elaboreze o politică internă clară privind munca la domiciliu/tele-munca;
  • verifice dacă dotările IT permit lucrul de la distanţă în condiţii de securitate;
  • asigure instruirea salariaţilor pentru regulile de tele-muncă;
  • stabilească clar programul, comunicarea şi responsabilităţile, pentru a evita conflictele sau scăderea productivităţii.
Share
0
Pavelescu Alexandra
Pavelescu Alexandra

Related posts

31/10/2025

🧾 ANAF organizează seminare online în noiembrie 2025: microîntreprinderi, eșalonarea la plată și alte teme fiscale de actualitate


Read more
30/10/2025

📈 Șomajul BIM în septembrie 2025: stabilitate la 5,9%, dar creștere ușoară a numărului total de șomeri


Read more

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nav-logo-black 2 (1)
Misiunea PTIR este de a reprezenta, susţine, apăra şi promova interesele profesionale, economice şi sociale ale tinerilor întreprinzători din România şi ale IMM-urilor constituite de tineri.

Newsletter

Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai recente noutăți și evenimente.

Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania
Strada Spatarului, nr. 30, cp. 020776
Sector 2, Bucuresti
CUI: 18408844
SUNĂ-NE ACUM!
+40 318 241 592
+40 318 241 593
MAIL
office@ptir.ro
SOCIAL MEDIA

© Copyright 2024 | PTIR | Toate drepturile rezervate | Protecția datelor | Termeni și condiții

Contul meu